Wat verwachten wij: 

Voor het departement IT Services van MLOZ IT zijn we momenteel op zoek naar een System Engineer Associate

Als System Engineer Associate werkt u in het Productieteam, verantwoordelijk voor de soepele werking van dag tot dag van de productieafdelingen: supervisie, back-up, certificatenbeheer, beheer van grote incidenten, problem management en service improvement.

Uw belangrijkste opdracht is het garanderen van de supervisie van alle diensten die gemonitord worden om hun beschikbaarheid en prestaties te garanderen, door het voorkomen, vermijden of zoveel mogelijk beperken van de impact van een mogelijk incident.

Functie:

  • Toezicht houden op de verschillende monitoringsinstrumenten via de controleschermen.
  • Ondersteuning bieden bij incidenten en problemen: de eerste diagnose stellen en de incidenten op het gebied van beschikbaarheid en performantie corrigeren.
  • De juiste derdelijnsteams waarschuwen in het geval van een complex incident: communiceren en erop toezien dat het incident aangepakt wordt.
  • Oplossingen analyseren én voorstellen om incidenten te voorkomen.
  • Servers installeren en oplossingen invoeren die beantwoorden aan de business.
  • Middels scripting, de operationele en/of beheerprocedures automatiseren.
  • Actief deelnemen aan de implementatie van geschikte monitoring- en reportingsystemen.
  • Procedures opstellen voor alarmsituaties: hoe de eerste diagnose stellen en hoe incidenten op te lossen en de technische documentatie van de verschillende monitoringsystemen bij te houden.

Wie zoeken we: 

  • Bachelor in informatica of gelijkwaardige ervaring en u hebt een gelijkaardige functie uitgeoefend in een complexe omgeving met verschillende technologieën, gedurende ten minste twee jaar.
  • Bij voorkeur beschikt u ook over meerdere jaren van relevante technische knowhow op het gebied van infrastructuur (Windows, Linux, WAS, Web Applications, AS/400...).
  • Gewenste technische kennis:
    • Troubleshooting
    • Scripting bash, shell
    • Monitoring Nagios en SCOM
    • Ssh
    • Network tcp/ip en udp
    • Model OSI
    • VMware
    • Aanmaken van Linux- en/of Windows-servers
  • U bent alert en hebt zin om de incidenten met het nodige enthousiasme op te volgen, te diagnosticeren en op te lossen door samen te werken met uw collega's van de eerste lijn (servicedesk - voor de relatie met de eindgebruikers) en de derde lijn (expertise).
  • U werkt zelfstandig, bent nauwgezet, maar allesbehalve star en gaat ermee akkoord om in shiften en soms in het weekend te werken, teneinde aan de klanten van uw organisatie een kwaliteitsservice te bieden.
  • U bent Franstalig of Nederlandstalig, maar beschikt over een behoorlijke kennis van de tweede landstaal.

Wat kunnen we u bieden: 

  • Een contract van onbepaalde duur
  • Een aantrekkelijk loon dat rekening houdt met uw verantwoordelijkheden en ervaring.
  • Terugbetaling aan 100 % van het openbaar vervoer of een tegemoetkoming voor het gebruik van de privéwagen.
  • Een bonus, afhankelijk van uw doelstellingen en persoonlijke resultaten.
  • Wij bieden het Flex Income PlanTM Hiermee kunt u uw loonpakket zelf samenstellen op basis van de bezoldiging in speciën en legale en extralegale voordelen, en het aanpassen in functie van uw individuele behoeften.
  • Talrijke extralegale voordelen: aansluiting bij Dentalia Plus en Hospitalia Plus, maaltijdcheques, ecocheques, groepsverzekering, gsm.
  • De mogelijkheid om autonoom en ondernemend te werken binnen een team, samen met uw collega’s.
  • De mogelijkheid om u persoonlijk en professioneel te ontwikkelen.
  • Een aantrekkelijke en moderne werkomgeving.
  • Een breed aanbod aan opleidingen.

Solliciteren: