1 op de 5 Belgische kinderen tussen 2 en 17 jaar is te zwaar. Omdat 12% van onze jeugd niet genoeg beweegt en tot bijna 3u per dag tv kijkt, maar ook omdat ze op dat kleine scherm een lawine aan reclame voor frisdrank, snoep en fast food te slikken krijgt. De herziening van de Europese richtlijn rond audiovisuele mediadiensten zou soelaas kunnen brengen, maar het huidige voorstel gaat niet ver genoeg. De Onafhankelijke Ziekenfondsen roepen de Belgische overheid op om de pijnpunten weer op de onderhandelingstafel te leggen!
Lees verder
Door onze hele culturele, sociale en ideologische voorgeschiedenis hebben we vaak een vervormd beeld van de wereld. Maar naast de verschillen die ons kenmerken, hebben we allemaal de neiging om de zaken te bekijken vanuit het ‘gemiddelde’. Gemiddeld zijn de Belgen gelukkig, in goede gezondheid, welvarend, geschoold, … Maar ze zijn daarom nog lang niet allemaal gelijk. Sommigen zijn in elk geval gelijker dan anderen!
Lees verder
Door socio-economische en technologische veranderingen evolueerde de missie van de apotheker echter meer naar de begeleiding en opvolging van de patiënt. Maar zijn alle apothekers klaar om deze uitdagingen aan te gaan?
Lees verder