Wat verwachten wij?: 

Als Business Analist analyseer je de behoefte aan nieuwe informaticatoepassingen in jouw specifiek domein, bv. Geneeskundige Verzorging, Medical – Geneeskundige Verzorging, Medical IT, Regionale Materies, Uitkeringen & Financieel Beheer, of Klantenbeheer. Je definieert oplossingen die de noden van jouw business beantwoorden en die in overeenstemming zijn met de wettelijke en reglementaire vereisten van je domein.

Wat behoort zoal tot jouw verantwoordelijkheden?

  • In overleg met de experts in de reglementering analyseer je de wijzigingen in de reglementering.
  • Daaruit leid je af in welke mate de bestaande informaticatoepassingen moeten geupdate worden.
  • In functie van de reglementaire nieuwigheden en de operationele noden stel je samen met onze ziekenfondsen en/of met externe actoren de lastenboeken op, en coördineer je die.
  • Je analyseert de voorgestelde IT-oplossingen op hun relevantie, en stelt vervolgens het finale lastenboek op.
  • Next step: je maakt de testen op van de ontwikkelde informatica-tools en coördineert ze, je stelt testscenario’s op, bepaalt de acceptance criteria, en volgt de planningen van de te ontwikkelen tools op.
  • Je stelt de beheersprocedures op van bestaande of van die nieuwe toepassingen, en je garandeert de verspreiding ervan, met als doel de businessactiviteiten van de werknemers van de Landsbond en van onze ziekenfondsen veilig te stellen; je zorgt ook voor de optimalisatie ervan.
  • Je voert programma’s uit voor de automatische bijwerking van de databases en je volgt de goede werking ervan op.
  • Je organiseert systematische kwaliteitscontroles van de gegevens.
  • Je verleent eerstelijnsondersteuning aan je interne klanten en je antwoordt op hun reglementaire en/of operationele vragen.
  • Een belangrijke rol is voor jou weggelegd als kennis-deler in onze organisatie: je bevordert de kennis- en expertise-uitwisseling en je garandeert zo ook een optimaal gebruik van de toepassingen die in jouw domein bestaan.
  • Tot slot verdedig je intern en extern (RIZIV, NIC, etc.) de belangen, standpunten en strategie van de Landsbond en onze ziekenfondsen.

De uitdaging in deze rol bestaat er in een goed evenwicht te vinden tussen de analyse en het IT-gebeuren enerzijds, en een goede communicatie, verstandhouding en samenwerking met alle betrokken partijen anderzijds.

In deze rol rapporteer je aan de Verantwoordelijke van de Business Unit in kwestie, en/of aan zijn/haar Adjunct(en).

Wie zoeken we?: 

Uiteraard zoeken wij iemand met een goed analytisch vermogen, een kritische geest, èn die intellectueel nieuwsgierig is. Je denkt in termen van oplossingen voor de klant, en je bent in staat hem te challengen. Je moet dus goed kunnen luisteren èn de juiste vragen kunnen stellen. Je bent een goed onderhandelaar, beschikt over flink wat diplomatisch talent en een dosis geduld, en schrikt er ook niet voor terug om voor een publiek te staan en je materie te presenteren en te verdedigen.

Verder verwachten wij ook:

  • Een Bachelor of Master diploma; wij staan open voor veel verschillende richtingen (economie, pol. & soc. Wetenschappen, boekhouding, rechten, informatica, biologie, wiskunde, handelsingenieur, verzekeringen, etc.). Deze lijst geeft slechts voorbeelden en is helemaal niet exhaustief.
  • Één of andere eerste ervaring in het domein van (business) analyse, die wijst op analytisch vermogen en analytische interesse.
  • Affiniteit met en interesse in informatica in het algemeen; met name, je willen afvragen ‘wat er achter die knop zit’.
  • Interesse in regelgeving en wetgeving, de bereidheid je er in te verdiepen en ze je eigen te maken.
  • Heel goede kennis van het Nederlands, en minimaal een goede passieve kennis van het Frans.
  • Kennis van en ervaring met het domein van de ziekte- en invaliditeitsverzekering is een plus.
  • Kennis van en ervaring met projectbeheer is een pluspunt.
  • Kennis van en ervaring met Agile is een pluspunt.
  • Kennis van en ervaring met UMS is een pluspunt.
  • Goede kennis van MS Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook).

Wat kunnen we u bieden?: 

  • Wij bieden een contract van onbepaalde duur.
  • Je krijgt een aantrekkelijk loon in functie van je verantwoordelijkheden en je ervaring.
  • 100% terugbetaling openbaar vervoer, óf tussenkomst voor gebruik privéwagen.
  • Wij bieden je een bonus aan, afhankelijk van je persoonlijke doelstellingen en resultaten.
  • Daarnaast zijn er ook tal van extralegale voordelen, zoals aansluiting bij Dentalia Plus en Hospitalia Plus, maaltijdcheques, ecocheques, groepsverzekering, een fitnessabonnement…
  • Wij geven je autonomie en ondernemerschap in je job, maar tegelijkertijd ook teamwerk met andere collega’s.
  • In deze job krijg je de kans om persoonlijk en professioneel te groeien.
  • En dat in een moderne en aantrekkelijke werkomgeving.
  • Tot slot krijg je bij ons de kans om verschillende opleidingen te volgen, de je carrière ten goede komen.

Pour postuler: